«Cine - Εκπαίδευση» στη Ρόδο: Όταν ο κινηματογράφος συναντά την εκπαίδευση

«Όποιος αμελεί τις Μούσες, όταν είναι νέος, χάνει το παρελθόν και σκοτώνει το μέλλον», έλεγε ο Σοφοκλής, αναδεικνύοντας τη σημασία των Τεχνών για τη πνευματική διαμόρφωση των νέων. Αυτή τη σπουδαιότητα και την εκπαιδευτική δύναμη των Τεχνών, και ιδιαίτερα της 7ης Τέχνης, έχει αναδείξει εδώ και χρόνια ο Όμιλος «Cine – Εκπαίδευση» στη Ρόδο.

Ο κ.Πέτρος Σπανός, πρόεδρος του Ομίλου «Cine – Εκπαίδευση» και εκπαιδευτικός, μιλά αποκλειστικά στο newstrip.gr για τη «γέννηση» του Ομίλου, την αποδοχή του καινοτόμου εγχειρήματος από την τοπική – και όχι μόνο – κοινωνία, αλλά και τα μελλοντικά τους σχέδια!

Πως «γεννήθηκε» η ιδέα της δημιουργίας του Ομίλου «Cine – Εκπαίδευση»;

Ο Όμιλος «Cine - Εκπαίδευση» δημιουργήθηκε -ως άτυπη συλλογικότητα- στην πόλη της Ρόδου τον Οκτώβρη του 2012 με πρωτοβουλία, κυρίως, ομάδας εκπαιδευτικών Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης, αξιοποιώντας την πλούσια παρακαταθήκη κινηματογραφικών δράσεων στο νησί.(διεθνές φεστιβάλ ecofilms, παιδικό κινηματογραφικό πρόγραμμα ecokids, πολυποίκιλες δράσεις της Κινηματογραφικής Λέσχης Ρόδου «Θέασις», Cine-Science του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αιγαίου και άλλων συλλογικοτήτων).

Καταλυτικής σημασίας για την πρωτοβουλία της «γέννησης» του φορέα ήταν για εμένα προσωπικά, το γεγονός της απώλειας της σκηνοθέτιδας και καλλιτεχνικής διευθύντριας του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου και Εικαστικών Τεχνών της Ρόδου ecofilms Λουκίας Ρικάκη. Το φεστιβάλ που διηύθυνε η Ρικάκη – και ιδιαίτερα το μικρό «αδερφάκι» του το ecokids, του οποίου η διεξαγωγή του προηγούνταν των εκδηλώσεων του ecofilms - ήταν ένα μεγάλο πολιτιστικό γεγονός για το νησί της Ρόδου και ειδικότερα για την εκπαιδευτική κοινότητα. Στο ecokids, χιλιάδες μαθητές από το νησί της Ρόδου, αλλά και από τα κοντινά νησιά της Δωδεκανήσου, είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους κάθε κινηματογραφικής μορφής(μυθοπλασία, ντοκιμαντέρ, animation κ.ά.). Έτσι, με την εμπνευσμένη συμβολή της Λουκίας Ρικάκη ο κινηματογράφος καταξιώθηκε ως τέχνη στα παιδιά- η έβδομη- αλλά και αξιοποιήθηκε ως οπτικοακουστικό εργαλείο στην εκπαιδευτική διαδικασία στο σχολείο. Μπήκε, με κάποιο τρόπο επί τάπητος το θέμα της ένταξης της Κινηματογραφικής Παιδείας στην εκπαίδευση.

Με τον αδόκητο θάνατο της Λουκίας Ρικάκη συνέχισα από τη θεσμική/ υπηρεσιακή μου θέση (σχολικός σύμβουλος Α/θμιας Εκπαίδευσης) να αναπτύσσω κινηματογραφικές δράσεις, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής μου περιφέρειας. Σιγά σιγά οι δράσεις αυτές υποστηρίχτηκαν ευρύτερα και ως ώριμο φρούτο τον Νοέμβρη του 2012, δημιουργήθηκε ο «Όμιλος Cine- Εκπαίδευση», ως άτυπη ομάδα. Το 2019 έλαβε και νομική υπόσταση με την προσθήκη στην ονομασία του «για τον οπτικοακουστικό εγγραμματισμό».

Ο Όμιλος «Cine – Εκπαίδευση» δημιουργήθηκε πριν από σχεδόν 10 χρόνια με στόχο την ανάπτυξη δράσεων και προγραμμάτων με άξονα τα οπτικοακουστικά μέσα στην εκπαίδευση και την κινηματογραφική παιδεία. Πόσο εξοικειωμένη ήταν η ελληνική κοινωνία το 2012, οπόταν και δημιουργήθηκε αυτή η συλλογικότητα, με την κινηματογραφική παιδεία;

Θα μιλήσω για τον χώρο της εκπαίδευσης και τις θεσμικές του προβλέψεις. Η εκπαίδευση «με» και «στα» Μέσα (media literacy) και ειδικότερα η Κινηματογραφική Παιδεία (cine-literacy) απουσιάζει από τον κεντρικό σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής. Δεν συμπεριλαμβάνεται ως γνωστικό πεδίο στα ισχύοντα Διαθεματικά Ενιαία Προγράμματα Πλαίσια Προγραμμάτων Σπουδών(Δ.Ε.Π.Π.Σ) και Αναλυτικά Προγράμματα (Α.Π.Σ.) της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης- αλλά ούτε και στα Προγράμματα Σπουδών των Παιδαγωγικών Τμημάτων. Εξαίρεση αποτελεί, εξ όσων γνωρίζω, το Π.Τ.Δ.Ε. της Σχολής Ανθρωπιστικής Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Επιπροσθέτως, παρατηρείται έλλειψη επιμορφωτικών προγραμμάτων οπτικοακουστικής παιδείας από τους επίσημους εκπαιδευτικούς και πολιτιστικούς φορείς.

Στο παρελθόν, μεγάλη αποδοχή από τη σχολική κοινότητα ήταν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ που είχε ως στόχο την «ανάδειξη της πολιτισμικής διάστασης στην εκπαίδευση και την αναζωογόνηση του πυρήνα της καθημερινής σχολικής δράσης με την ακατάλυτη δύναμη της Τέχνης και του Πολιτισμού» και την «εξοικείωση των μαθητών με τις σύγχρονες οπτικοακουστικές μορφές τέχνης, την καλλιέργεια ολοκληρωμένης αισθητικής συνείδησης, ώστε να μπορέσουν να οδηγηθούν σε επιλογές όλο και υψηλότερων απαιτήσεων, που απορρίπτουν την ευτελή προχειρότητα των παραπολιτιστικών προϊόντων». Ένας από τους άξονες του Προγράμματος ήταν και η εισαγωγή της οπτικοακουστικής έκφρασης στο σχολικό περιβάλλον.

Εκτός του προαναφερθέντος προγράμματος "ΜΕΛΙΝΑ", μια νέα απόπειρα για την ένταξη των Τεχνών στο Σχολείο πραγματοποιείται το 2011 με τον πιλοτικό σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας με θέμα «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Πρώτα ο μαθητής» (ΥΠ.Π.Δ.Β.Μ.Θ., 2010) και το Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο του οποίου εκπονήθηκε συνοδευτικός οδηγός εκπαιδευτικούς. Σημαντική συμβολή στη συγγραφή του πιλοτικού προγράμματος είχε ο συνεργάτης και φίλος του Ομίλου, αείμνηστος σκηνοθέτης Μένης Θεοδωρίδης. Δεν υπήρξε γενικευμένη εφαρμογή, ο σχεδιασμός αυτός έμεινε στην πιλοτική του εφαρμογή.. Σήμερα, η οπτικοακουστική/κινηματογραφική παιδεία , ούτε καν έχει συμπεριληφθεί στις «δημιουργικές δραστηριότητες» του υπουργείου Παιδείας. Συνεπώς, απαντώντας στο ερώτημά σας, χρειάζεται να γίνουν πολλά έτσι ώστε να «εξοικειωθεί» καταρχάς η εκπαίδευση με την κινηματογραφική παιδεία και ευρύτερα η ελληνική κοινωνία.

Μέσα σε αυτά τα δέκα χρόνια ύπαρξης του «Cine – Εκπαίδευση» ποια ήταν η αποδοχή όχι μόνο της τοπικής κοινωνίας, αλλά και γενικότερα της Πολιτείας;

Οι δράσεις του Ομίλου είχαν θετική αποδοχή από την εκπαιδευτική κοινότητα του νησιού, αλλά και ευρύτερα στα Δωδεκάνησα. Στα σχολεία δημιουργήθηκαν πολλές κινηματογραφικές ομάδες με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα, μέσα από δημιουργικές σχολικές δραστηριότητες, τη δημιουργία/ παραγωγή ταινιών μικρού μήκους οι οποίες προβάλλονται σε ανοιχτές εκδηλώσεις, στο πλαίσιο του θεσμού των Φεστιβάλ Σχολικής Κινηματογραφικής Δημιουργίας στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Στις προβολές ταινιών και σε αφιερώματα καταξιωμένων σκηνοθετών και δημιουργών του οπτικοακουστικού χώρου που πραγματοποιούνται στο θερινό κινηματοθέατρο ΡΟΔΟΝ, στο Δημοτικό Θέατρο και στον κινηματογράφο ΠΑΛΛΑΣ η συμμετοχή των φίλων του κινηματογράφου είναι μεγάλη.

Η περίοδος της περσινής καραντίνας υπήρξε ένα πραγματικό πλήγμα για τον πολιτισμό, όπως και για όλους τους τομείς της ζωής. Εσείς, πώς αντιμετωπίσατε ως συλλογικότητα, ως Όμιλος, την περίοδο της καραντίνας;

Δημιουργήθηκε, σε συνεργασία με το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πεταλούδων (Κ.Π.Ε.) Πεταλούδων και τη Φιλόμυθο Λέσχη Παιδικής & Εφηβικής Λογοτεχνίας, το ιστολόγιο https://cine-anagnosi.blogspot.com/ για «σπιτικές δημιουργικές δραστηριότητες», το οποίο με βάση τις μετρήσεις παρουσίασε ικανοποιητική απήχηση στην εκπαιδευτική κοινότητα και στην οικογένεια.

Το διάστημα Νοεμβρίου 2019 – Φεβρουαρίου 2020 πραγματοποιήθηκαν 11 διαδικτυακές συναντήσεις/σεμινάρια, πρόκειται για ένα πρόγραμμα κατάρτισης στη θεματική: «Πώς φτιάχνεται ένα ολοκληρωμένο οπτικοακουστικό έργο - βασικές αρχές», με προσκεκλημένους καταξιωμένους επαγγελματίες του οπτικοακουστικού χώρου από την Αθήνα.. Στα σεμινάρια συμμετείχε μια ομάδα 25-30 μελών και φίλων του Ομίλου. Στους σχεδιασμούς μας είναι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα κατάρτισης να πραγματοποιηθεί- κορωνοϊού επιτρέποντος- στο προσεχές διάστημα με προσκεκλημένη ως επιμορφώτρια καταξιωμένη σκηνοθέτιδα από την Αθήνα, αλλά και με άλλους επαγγελματίες του οπτικοακουστικού χώρου, στο μέλλον.

Η ένταξη του κινηματογράφου στο σχολικό περιβάλλον αποσκοπεί στη μετατροπή των μαθητών από παθητικούς δέκτες μηνυμάτων σε ενεργούς θεατές ικανούς να αποκωδικοποιήσουν την οπτικοακουστική κουλτούρα. Πόσο έτοιμοι είναι οι εκπαιδευτικοί να μυήσουν τους μαθητές σ’ αυτήν τη φιλοσοφία;

Χρειάζεται να γίνουν πολλά ακόμη. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που αναπτύσσουν κινηματογραφικές δράσεις, με δημιουργία, κυρίως, ταινιών μικρού μήκους, οι οποίες προβάλλονται στα φεστιβάλ του Ομίλου στο τέλος της σχολικής χρονιάς, όπως προαναφέρθηκε.

Όμως, η κινηματογραφική παιδεία απουσιάζει από τα προγράμματα σπουδών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Ούτε, καν, στα «εργαστήρια δραστηριοτήτων», που από τη φετινή σχολική χρονιά υλοποιούνται στα σχολεία, δεν έχει συμπεριληφθεί η οπτικοακουστική/ κινηματογραφική παιδεία…

Στα εργαστήρια και στις κινηματογραφικές ημερίδες του Ομίλου δεν αποκλείονται χώρες και κινηματογραφικά είδη, καθώς μπορεί κανείς να δει ταινίες μικρού μήκους, ντοκιμαντέρ, ακόμη και ταινίες κινουμένων σχεδίων. Υπάρχει κάποιο είδος που, δεν θα προβάλατε ποτέ;

Ανάλογα με τη στόχευση της εκδήλωσης επιλέγεται και το κινηματογραφικό είδος. Για παράδειγμα, η ταινία τεκμηρίωσης(ντοκιμαντέρ) επιλέγεται ως ένα πολύ καλό εκπαιδευτικό εργαλείο για θέματα περιβαλλοντικής/αειφορικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης του μαθητικού πληθυσμού. Το κινούμενο σχέδιο (animation) προκρίνεται ως καταλληλότερο για μικρές ηλικίες. Η επιλογή, γενικότερα, των ταινιών πρέπει να υπακούει σε ποιοτικά κριτήρια ως προς το κινηματογραφικό είδος και το περιεχόμενο.

Η παρουσία και η δραστηριοποίηση του Ομίλου «Cine-Εκπαίδευση» στη Ρόδο και ευρύτερα σε άλλα νησιά της Δωδεκανήσου συνέβαλε στην ένταξη προγραμμάτων κινηματογραφικής παιδείας στο ελληνικό σχολείο. Θα θέλατε η προσπάθειά σας αυτή να εξαπλωθεί και σε άλλες πόλεις της χώρας;

Το επίπεδο, οργανωτικής κυρίως, ανάπτυξης του κινηματογραφικού μας σωματείου δεν επιτρέπει τέτοιου είδους φιλόδοξους σχεδιασμούς. Σήμερα…

Το καλοκαίρι, με πρωτοβουλία του Ομίλου, φιλοξενήθηκε στη Ρόδο το 21ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδος, το οποίο υποστηρίχθηκε από τη Γαλλική Προξενική Αρχή Ρόδου και τον Δημοτικό Οργανισμό Πολιτισμού και Αθλητισμού Ρόδου. Πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο;

Ήταν αποτέλεσμα πρωτοβουλίας της επίτιμης προξένου της Γαλλίας στη Ρόδο. Σε σχετική συνάντηση αντιπροσωπείας του Δ.Σ. του Ομίλου μας με τον διευθυντή του Γαλλικού Ινστιτούτου- στο πλαίσιο επίσκεψής του στη Ρόδο- και με την παρουσία της προξένου, συμφωνήθηκε η φιλοξενία ενός μέρους του 21ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου στη Ρόδο. Το ίδιο προγραμματίζεται και για το 2022. Επιθυμία μας είναι η διοργάνωση να αποτελεί έναν από τους σταθερούς θεσμούς του Ομίλου μας.

Κατά τη διάρκεια της πρώτης πανδημίας ο Όμιλος δημιούργησε ένα ενδιαφέροντα ιστότοπο (https://cine-anagnosi.blogspot.com/) για την υποστήριξη των παιδιών και των οικογενειών με σπιτικές δημιουργικές ενασχολήσεις στον χώρο των Τεχνών. Σκέφτεστε να συνεχίσετε το συγκεκριμένο εγχείρημα ακόμη και τώρα που, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, δεν υπάρχουν αναστολές στη λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών;

Στους σχεδιασμούς μας είναι η δημιουργία ενός ιστοχώρου με διαδραστική λειτουργία. Υπάρχει και πρόταση για ένα περιοδικό σε έντυπη μορφή.

Κατά καιρούς καλείτε βραβευμένους σκηνοθέτες από διάφορες χώρες της Ευρώπης και οι οποίοι σπεύδουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δουν από κοντά το έργο και τις δράσεις του Ομίλου «Cine - Εκπαίδευση». Εσείς, προσωπικά, ποιους άλλους σκηνοθέτες και δημιουργούς έργων της 7ης Τέχνης θα επιδιώκατε να φιλοξενήσετε;

Στο πλαίσιο έντεκα διαδικτυακών συναντήσεων/σεμιναρίων το χρονικό διάστημα Νοέμβριος 2019 - Φεβρουάριος 2020 είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε αξιόλογους επαγγελματίες του κινηματογράφου και του οπτικοακουστικού χώρου, γενικότερα.

Ανάμεσα στους πολλούς αξιόλογους δημιουργούς αναφέρω τον πολυβραβευμένο, διεθνούς φήμης συνθέτη - ο οποίος έχει επενδύσει μουσικά πολλές κινηματογραφικές δημιουργίες - φίλο του Ομίλου, Νίκο Κυπουργό, ο οποίος πρόκειται να φιλοξενηθεί στη Ρόδο και σε νησί της Δωδεκανήσου στο προσεχές διάστημα.

Πλέον τα παιδιά από μικρή ηλικία έρχονται σε επαφή με την τεχνολογία και είναι αρκετά εξοικειωμένα με μηχανήματα όπως οι κάμερες κ.τ.λ.. Θα μπορούσε να ενταχθεί ως επίσημο διδασκόμενο σχολικό μάθημα η διδασκαλία της τέχνης του κινηματογράφου και η δημιουργία ταινιών μικρού μήκους;

Η πρότασή μας είναι, πως η εισαγωγή του κινηματογράφου στο σχολείο δεν θα πρέπει να περιοριστεί ως ένα ακόμα εξειδικευμένο μάθημα, αλλά να αρθρώνεται σε όλο το σχολικό πρόγραμμα. Ο κινηματογράφος είναι γλώσσα και τέχνη, και οι δυο πλευρές του είναι απαραίτητο να μελετηθούν στη σχολική τάξη. Ο κινηματογράφος πρέπει να ενταχθεί «οριζόντια» στο συνολικό σχεδιασμό του ωρολογίου προγράμματος από την προσχολική αγωγή έως το λύκειο. Τα μαθησιακά οφέλη διαφέρουν ανά ηλικιακή ομάδα και περιλαμβάνουν την οπτική αντίληψη, το διαχωρισμό του πραγματικού από το αναπαριστώμενο, τις έννοιες της οπτικής γωνίας και της ταύτισης, την ανάγνωση των κωδίκων, την αναγνώριση των μηχανισμών χειραγώγησης, αλλά και τη δημιουργική έκφραση.

Η προβληματική που αφορά στην ενσωμάτωση της κινηματογραφικής παιδείας στο σχολείο συμπεριλαμβάνει τους παρακάτω προβληματισμούς:

  • καταλληλόλητα της βαθμίδας εκπαίδευσης: ένταξη από την πρωτοβάθμια ή την δευτεροβάθμια εκπαίδευση;
  • αναζήτηση του συμβατού με τα ελληνικά δεδομένα, μοντέλου εφαρμογής: Διαθεματική ένταξη σε όλο το εύρος του σχολικού προγράμματος ή πλήρης ενσωμάτωση ως αυτόνομη διδακτική ενότητα στο πλαίσιο της διδασκαλίας του κινηματογράφου; Και πώς μπορεί να εφαρμοστεί με επιτυχία το διδακτικό μοντέλο της σπειροειδούς διδασκαλίας του Bruner;
  • ποιο κινηματογραφικό είδος είναι καταλληλότερο για την κινηματογραφική παιδεία στο σχολείο; Πρέπει να περιλαμβάνει μόνο παιδικά έργα και έργα κινουμένων σχεδίων (animation) ή να εκτείνεται σε μια πιο ευρεία γκάμα με δείγματα από τον παγκόσμιο κινηματογράφο; Είναι ερωτήματα που η απάντησή τους πρέπει να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν και στο συγκεκριμένο πλαίσιο υλοποίησης.
  • Όλα αυτά τα χρόνια υπήρξε κάποια οικονομική βοήθεια ή άλλου είδους στήριξη για κάλυψη των εξόδων σας. Αν ναι, από ποιούς φορείς ή πρόσωπα;

    Ο βασικός μας χορηγός ήταν και είναι το «Ίδρυμα Υποτροφιών Ρόδου, «Εμμανουήλ Χριστ. Σταματίου & Μαρίας Χριστ. Σταματίου», το οποίο εκτός των υποτροφιών που προσφέρει σε Ρόδιους φοιτητές αναπτύσσει και σπουδαίο πολιτιστικό έργο υποστηρίζοντας εκδηλώσεις τέχνης και πολιτισμού φορέων και προσώπων στο νησί. Από τον ιστότοπό σας θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά το Ίδρυμα Σταματίου για την επί σειρά ετών υποστήριξη των δράσεων του Ομίλου.

    Πολύ καλή συνεργασία και αλληλοϋποστήριξη -και συχνά κοινές δράσεις- έχουμε και με το κινηματογραφικό εργαστήρι του Ιδρύματος , cine- chevalier, το οποίο έχει να επιδείξει ένα αξιόλογο έργο κινηματογραφικής παραγωγής. Πολύτιμη είναι και η υποστήριξη που δίδεται και από τον Δημοτικό Πολιτιστικό Οργανισμό Αθλητισμού και Πολιτισμού Ρόδου (Δ.Ο.Π.Α.Ρ.) και τον πρόεδρο και αντιδήμαρχο Πολιτισμού Αλεξ. Κολιάδη.

    Πριν λίγο καιρό, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού ανταποκρίθηκε θετικά σε σχετικό μας αίτημα- ως εγγεγραμμένου μέλους των «πολιτιστικών φορέων» του υπουργείου- και λάβαμε οικονομική επιχορήγηση για το έτος 2021 , η οποία θα υποστηρίξει μελλοντικές μας cine - δράσεις.

    Το καλοκαίρι που η Ρόδος αποτελεί ταξιδιωτικό προορισμό για πολλούς τουρίστες, σκέφτεστε να αξιοποιήσετε την παρουσία τους και να την συνδέσετε με τις δράσεις σας, όπως κάνατε με τη Γαλλική Προξενική Αρχή Ρόδου;

    Οι εκδηλώσεις μας τους καλοκαιρινούς μήνες πραγματοποιούνται στο θερινό κινηματοθέατρο ΡΟΔΟΝ, τις οποίες μπορούν να παρακολουθήσουν και επισκέπτες του νησιού. Η συνεργασία μας με το Γαλλικό Ινστιτούτο- δια μέσου της προξενικής αρχής της Γαλλίας στη Ρόδο- δημιουργεί δυνατότητες για συμμετοχή στις εκδηλώσεις μας και του γαλλόφωνου- τουλάχιστον- κοινού στη Ρόδο.

    Γνωρίζετε, αν υπάρχει κάποιος αντίστοιχος όμιλος σε άλλη ελληνική πόλη και αν ναι, έχετε έρθει σε επικοινωνία για ανταλλαγή απόψεων και κοινών δράσεων;

    Παρακολουθούμε με μεγάλο ενδιαφέρον τις εξαιρετικές δράσεις του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για παιδιά και νέους, καταξιωμένου κινηματογραφικού θεσμού, ο οποίος κάθε χρόνο στις πρώτες ημέρες του Δεκέμβρη πραγματοποιεί το διαγωνιστικό του πρόγραμμα στον Πύργο της Ηλείας με επιλογές ταινιών που απευθύνονται σε παιδιά και νέους και προέρχονται από οποιαδήποτε χώρα του κόσμου. Αυτές τις ημέρες βρίσκεται σε εξέλιξη το 24ο Φεστιβάλ (27 Νοεμβρίου – 4 Δεκεμβρίου).

    Σημαντικό πολιτιστικό/κινηματογραφικό έργο έχει να επιδείξει, επίσης, το Φεστιβάλ Χανίων- Chania film festival, με προβολές, αφιερώματα και με έναν πλούσιο κατάλογο ταινιών και εργαστηρίων για την εκπαιδευτική κοινότητα.

    Υπάρχουν παραλείψεις στις δράσεις σας ή καταστάσεις που πρέπει να διορθωθούν, ώστε να υπάρχουν καλύτερα αποτελέσματα;

    Προφανώς και υπάρχουν! Αμέτρητες… Στο βαθμό που ο κόσμος συμμετέχει ενεργά και αλληλοεπιδρά με το έργο μας, με τις κριτικές του, βελτιωτικές παρατηρήσεις θα οικοδομείται κάθε φορά ένα καλύτερο επίπεδο λειτουργίας.

    Ενόψει των Χριστουγέννων και κορονοϊού επιτρέποντος, ποια είναι τα σχέδια του Ομίλου;

    Για τον Δεκέμβριο έχει προγραμματιστεί εκδήλωση στη Ρόδο με προβολή ταινιών μικρού μήκους ιταλικού κινηματογράφου. Οι προβολές γίνονται με αφορμή το χειμερινό ηλιοστάσιο, την μικρότερη μέρα του χρόνου (21 Δεκεμβρίου για το Βόρειο Ημισφαίριο), όπου γιορτάζεται σε όλο τον κόσμο η Διεθνής Μέρα αφιερωμένη στις ταινίες μικρού μήκους. Η εκδήλωση γίνεται σε συνεργασία με τον ελληνο-ιταλικό πολιτιστικό σύλλογο AIAL Λέρου. Επίσης, κορωνοϊού επιτρέποντος, είναι προγραμματισμένο για υλοποίηση και ένα κινηματογραφικό διήμερο στη Λέρο, με τη συνεργασία των φίλων μας Ιταλών, του προαναφερθέντος πολιτιστικού συλλόγου και με την υποστήριξη του Δήμου Λέρου.

    Δεν υπάρχει στον προγραμματισμό κάποιο «εορταστικό» πρόγραμμα. ενόψει των χριστουγεννιάτικων εορτών.

    Εκ μέρους του κινηματογραφικού μας σωματείου, κ. Απέργη , ευχαριστώ θερμά για το «βήμα» που μας δόθηκε να προβάλουμε το έργο του, να σας συγχαρούμε για το δικό σας σπουδαίο έργο.

    Απευθύνουμε θερμές ευχές σε εσάς προσωπικά και στους πολυάριθμους χρήστες/αναγνώστες του ιστότοπου που διευθύνετε, χαρούμενες γιορτές με υγεία -πρώτα απ’ όλα- και δημιουργική διάθεση για δράσεις τέχνης και πολιτισμού.